מאה סרטונים


הסרטון האחרון שהעליתי לערוץ היוטיוב שלי הוא ה-100 במספר מאז התחלתי לצלם ולערוך סרטונים שבועיים אי שם ביולי 2020.

https://www.youtube.com/channel/UCr-idALQMg8pp08gi5Hnr8g

ההתחלה- או למה בכלל להפיק וידאו?

התחלתי את הסרטונים כי קצת נמאס לי לייצר תוכן כתוב ורציתי לבחון את המדיה הויזואלית. חשבתי איזה תוכן יעבור טוב בוידאו בלי יותר מדי משאבי הפקה וכן כזה שאפשר להפיק על בסיס קבוע. מכיוון שתמיד יש דברים שקורים בעולם הסייבר ידעתי שאוכל להפיק סרטון שבועי שמסכם את אירועי הסייבר המעניינים שהתרחשו בשבוע החולף. החלטתי שהפורמט יהיה מבזק חדשות, כך שאוכל לציין את האירועים המעניינים והחשובים שקרו מבלי להיכנס לעומקם של דברים ומבלי להזדקק לסיוע של אנשים שמבינים טוב ממני- אבל פחות זמינים. היתרונות של וידאו על פני טקסט ברורים- זהו מדיום אינטואיטיבי ביותר, עם הרגשה ״צעירה״ יותר. ידעתי שלא תהיה הרבה תחרות ושרוב המתחרים, אם יהיו, לא יצליחו לשמור על רצף (שזה לעניות דעתי הדבר הכי חשוב בייצור תוכן). אז יצאתי לדרך.

תהליך ההפקה

התהליך הוא בעצם חלק אינטגרלי מאופן העבודה שלי. אני מחפ, אוסף, צורך ומפיץ כל הזמן חדשות בתחום הסייבר. במקביל לעיסוק הרגיל שלי (הפצה של ידיעות רלוונטיות בערוצי המדיה החברתית, עבודה מול התקשורת ביצירת אייטמים ותגובה לאירועים חדשותיים) התחלתי לתעד את כל החדשות. בכדי לייצר עוד ערך אני עושה את זה בשני מרחבים בQuora- בעברית ובאנגלית:

https://trendingcybersecurity.quora.com/

https://israeli-cyber.quora.com/

בתחילת השבוע אני מסתכל על כל הידיעות ומכין מהן תקציר שכתוב בצורה חדשותית. גיליתי שלא צריך יותר מכמה שורות בכדי לתאר אירועים בתחום הסייבר, וגם אין ממש צורך בכך (פורמט של מבזק חדשות ממילא לא מאפשר העמקה לתקרית או תחום מסויים).

את התקציר שהוא בעצם גם תסריט אני מעתיק לשקופיות, שקופית אחת פר אייטם (לעיתים אני מפצל בכדי לשמור על כמות טקסט קטנה פר שקופית).

אני מצלם את עצמי קורא את הטקסט בסגנון חדשותי. אני בדרך כלל מקליט 2-3 טייקים כדי שלא אגלה אחר כך שמשהו לא עבד ואצטרך לעשות הכל מהתחלה. אני משתדל לצלם אצלנו במשרדים שם יש לי ציוד- עמודי תאורה, חדר מואר ושקט, מצלמה ומיקרופון (סה״כ באיכות די פשוטה).

ואז מתחילה העבודה הקשה. אני בוחר את הטייק הטוב ביותר, בודק שהקול והתמונה מסונכרנים, חותך חלקים מיותרים, מכניס פתיח, מוסיף תמונות במקומות המתאימים (כדי שלא ישעמם- מי רוצה לראות אותי עומד ומדבר 3 דקות?). ואז מתחילה העבודה המעצבנת של הוספת כתוביות, ולבסוף מוזיקת רקע וסגירת הקובץ.

אם הכל הולך כמו שצריך אז אני משקיע 30 דקות בכתיבה, 30 דקות או פחות בצילום ובערך שעה וחצי בעריכה. אחר כך אני מעלה את הסרטון לרשתות השונות, ודואג שהוא יופץ בקבוצות הרלוונטיות בלינקדאין ובפייסבוק. בסך הכל אני מעריך (וזאת משום שברשתות השונות קשה למדוד צפיות) שבכל סרטון צופים כמה מאות אנשים.

אז מה יוצא לקהל מזה?

זו השאלה הראשונה שכל יוצר תוכן צריך לשאול את עצמו. תמצות מידע קיים הוא אחד הדרכים היעילות ביותר לייצר ערך לצרכן, ופה אנחנו עושים את זה בגדול. בנוסף, אופן ההגשה- גם וידאו וגם בפורמט חדשותי מקל מאוד על צריכת המידע. הנגשת המידע גם היא ערכית מאוד לצרכן (אני לא חושב שמישהו יכול בקלות להשיג את כל המידע שאני אוסף ומתמצת).  אני מקבל אינסוף פידבקים שכולם בסופו של דבר אומרים אותו דבר- הפורמט הזה מנצח. הוא קליל באופיו, נוח מאוד לצריכה, ומעניק ערך רב לצופה. איזה ערך? אם לא צרכתם שום פריט מידע בנוגע לעולם התוכן הזה לאחרונה, אחרי צפייה בפינה תדעו בדיוק מהם האירועים החשובים שקרו. ״סגרנו לכם את הפינה״, בלי יותר מדי קשקושים..

מה יוצא לנו מזה?

קודם כל- יצרנו פה קטגוריה חדשה של תוכן. מתברר שהפורמט הזה של סרטוני חדשות סייבר שבועיים הוא אוקיינוס כחול לחלוטין (לא רק בארץ אגב, בכלל בעולם). וכמו כל פיסת ״נדל״ן״- טוב לתפוס אותה כשעוד אפשר. עכשיו שאני כבר ותיק קשה לי לראות איך מישהו נוסף ינסה להיכנס למשבצת של ״סיכום סייבר שבועי״. 

שנית- הסרטון הזה מאפשר לנו להעביר מסרים שיווקיים עדינים לגבי החברה.

הכלל הבלתי כתוב של Content Marketing הוא שלא מדברים על החברה או המוצר, ואני משתדל שלא לחרוג ממנו. אבל, אני כמובן לבוש בלוגו של החברה, המעברים והסיכום גם הם מעוטרים בלוגו ואני עושה מדי פעם Name dropping של שם החברה ומזכיר חדשות (רלוונטיות בלבד!) שקשורות לחברה- כגון מחקרים שפרסמנו. אני גם משתמש בפלטפורמה כדי לעודד אנשים להגיש אלינו מועמדות למשרות פתוחות. הכל בצורה גלויה אבל מעודנת מאוד, כזו שלא תצרום לאנשים.

מצורף הלינק לסרטון המאה- אני בטוח שתהנו


כתיבת תגובה